Tomáš Prčík, 20. 6. 2022
Uvažujete o prodeji nemovitosti a přemýšlíte nad tím, jestli je pro vás výhodnější najmout si na prodej jednu realitku, nebo víc realitek současně?
Prodávajícím se většinou líbí myšlenka, že si na prodej najmou realitních kanceláří víc najednou. Jednak je jim nepříjemné, že by měli být odkázaní jenom na jednu firmu (co kdyby nepracovala správně?), ale líbí se jim taky představa, že svým „prodejcům“ vytvoří konkurenci. Že se pak budou více snažit.
Než se pro neexklusivní spolupráci s více realitkami rozhodnete, zkuste se na chvilku podívat na to, jak bude vaše nabídka na spolupráci vypadat pro druhou stranu.
Představte si, že pracujete v oddělení, kde děláte ještě s jedním kolegou stejnou práci. A přijde za vámi šéf a řekne Vám: „Tak pánové, od příštího měsíce dostane mzdu vždycky jenom ten z vás dvou, kdo bude pracovat líp. Ten druhý nedostane nic.“
Co byste mu na to řekli? Motivovalo by vás to k většímu nasazení? Úplně stejně působí na realiťáky neexklusivní spolupráce.
Při exklusivním zastoupení má pro realiťáka smysl investovat do Vašeho prodeje práci, čas a peníze. Protože má velkou šanci, že dostane svoji „mzdu“.
Při neexklusivní spolupráci mu riziko necháte celé, ale šanci na „mzdu“ mu dáte poloviční. „Otočíte mu hru“ tak, že se bude snažit hlavně minimalizovat ztráty času a peněz.
Podle našeho přesvědčení je pro vás výhodnější najmout si na prodej jednu realitku a tu pak „prohánět a chtít po ní aktivní kvalitní práci“. Jedním z důvodů je, že je český inzertní trh v oblasti prodeje nemovitostí hodně koncentrovaný. Přibližně 70% návštěvnosti má www.sreality.cz, následované Reality iDnes a www.bezrealitky.cz.
Na www.sreality.cz tak zájemci o koupi najdou téměř všechny nabídky, které se vyskytují na celém trhu. A, ať už si najmete kteroukoli realitku, „skončí“ tam i inzerát na váš byt. Jinak řečeno, tím, že si na prodej najmete více realitek, se marketingový zásah potenciálních zájemců na internetu nezvýší. „Všichni totiž chodí na Sreality“ a to, že bude vaše nabídka inzerovaná na více webech, nemá na marketingový zásah téměř žádný vliv, protože všechny ostatní weby (snad s výjimkou těch dvou zmíněných) mají v porovnání s Srealitami minimální sledovanost.
My v Callido Reality jsme pojali exklusivitu následujícím způsobem. Exklusivitu chceme, ale po přibližně 6 až 8 týdnech má prodávající právo s námi spolupráci ukončit.
Děláme to tak proto, že potřebujeme alespoň „nějakou chvíli slávy“ – čas, za který se nemovitost dá prodat, ale na druhou stranu vám chceme dát taky možnost od spolupráce relativně rychle „odejít“ v případě, že byste s námi nebyli spokojení.
Ještě stále jste si nevybrali realitku? Stáhněte si náš e-book. Najdete v něm otázky, na které je dobré se v realitní kanceláři určitě předem zeptat.